Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Conservation. Restoration --- natuursteen --- restoration [process] --- stone [worked rock] --- Building materials. Building technology --- restauratie (kunst) --- Natuursteen --- 691 --- Herausgeber Günther Mehling ; unter Mitarbeit von Ludwig Appel, Karl Baur-Callwey, Rudi Fuchs [et al.] --- bouw --- bouwmaterialen --- natuursteenconstructies --- architectuur --- architectuurgeschiedenis --- naslagwerk --- 691.2 --- Building materials. Building components --- 691 Building materials. Building components --- 7.023 --- 73.023
Choose an application
Mythes en feiten: experts aan het woordWe horen heel wat verontrustende berichten over de Vlaamse scholen. Ons onderwijs gaat achteruit, meertaligheid in de klas en multiculturaliteit bemoeilijken het leren in plaats van het te bevorderen. Inclusief onderwijs brengt enkel lasten met zich mee. Focussen op het welbevinden van de leerlingen staat gelijk aan betuttelen. Dergelijke slogans zijn wervend, maar zijn ze ook correct?In dit boek spreken experts zich uit over discussies die soms eerder politiek dan pedagogisch lijken te zijn. Veel luid verkondigde standpunten zijn te kort door de bocht, daar- om leggen de auteurs de feiten voor. Vanuit hun onderzoekservaring in alle lagen van ons onderwijs worden de hardnekkigste mythes (over o.a. meertaligheid in de klas, diversiteit, thuistaal op de speelplaats, projectwerken, alternatieve evaluatiesystemen) ontleed en wordt de zin en onzin van deze kwesties aan het licht gebracht.Of je nu leerkracht, pedagoog, ouder of leer- ling bent, dit werk zal je de werkelijke staat van het onderwijs tonen.Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/is-ons-onderwijs-gebuisd
691 --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- onderwijskunde --- onderwijspsychologie --- onderwijsbeleid --- didactische principes --- Teaching --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijs --- Education --- Quality --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Onderwijsbeleid ; Vlaanderen --- Onderwijs ; Vlaanderen --- 720 Onderwijs --- books
Choose an application
Door de juiste didactische werkvorm te kiezen, kunnen docenten met maximaal effect onderwijs geven. Het didactische werkvormenboek biedt de (toekomstige) docent een praktisch overzicht van bijna 250 didactisch onderbouwde werkvormen. Ook legt het de link naar de theorie en helpt het docenten om voor iedere onderwijsvraag de juiste werkvorm te kiezen. Een handig alfabetisch overzicht vat de belangrijkste eigenschappen van de besproken werkvormen samen. In deze elfde herziene editie van Het didactische werkvormenboek besteden de auteurs de nodige aandacht aan de inzet van nieuwe media als werkvorm of als hulpmiddel bij werkvormen. Ook is het hoofdstuk over activerende didactiek uitgebreid. De toenemende verantwoordelijkheid van leerlingen voor hun eigen leerproces, heeft namelijk ook gevolgen voor de keuze van de juiste werkvormen door de docent. Verouderde werkvormen zijn vervangen door nieuwe werkvormen en een aantal werkvormen is geactualiseerd. Het didactische werkvormenboek biedt (toekomstige) docenten een schat aan mogelijkheden om effectief les te kunnen geven aan hun leerlingen.
differentiële opvoeding --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- Didactiek --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- Didactische werkvormen --- 691 --- 454.21 --- Instructie --- Leerprocessen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- Pedagogie en didactiek --- Nederlandse taal --- Nederlands taal --- didactiek --- werkvormen --- Coöperatief leren --- Differentiatie --- didactiek. --- werkvormen. --- Didactiek. --- Werkvormen. --- PXL-Education 2015 --- Didactics
Choose an application
De evaluatie van leerlingen via goed doordachte toetsen is voor de leerkracht geschiedenis een allesbehalve eenvoudige opdracht. Dit Cahier wil met concrete voorbeelden aantonen hoe leerkrachten hun toetsvragen kunnen optimaliseren. Het boek opent met enkele beschouwingen over de didactische functie van de evaluatie en de noodzakelijke correlatie tussen leersituatie en toetsing. Vervolgens wordt aandacht besteed aan de kenmerken en aan de voor- en nadelen van de verschillende vraagvormen (open vragen en de belangrijkste vormen van gesloten vragen). Daaropvolgend wordt de problematiek behandeld van de keuze van de vraagvorm, de kenmerken die iedere toets moet bezitten en de beoordeling van de resultaten. Ten slotte wordt een reeks gesloten vragen aangeboden die afgestemd zijn op specifieke onderwijsdoelen voor het vak geschiedenis. De theoretische inzichten worden zoveel mogelijk geïllustreerd met geselecteerd toetsmateriaal uit een relatief groot aantal Vlaamse ASO en TSO scholen, waardoor het geheel is afgestemd op de reële klaspraktijk.
Evaluatietechnieken --- Geschiedenis --- Onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of history --- evaluatie (onderwijs) --- Didactic evaluation --- geschiedenis --- didactiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; evaluatie --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- evalueren --- geschiedenisonderwijs --- 484.4 --- evaluatie --- onderwijs --- resultaten --- 691 --- 485.610 --- 900.21 --- Didactiek --- Evaluatie --- Onderwijs --- Onderwijsdoelen --- 485.6 --- Toetsen --- evalueren (ler) --- geschiedenis : didactiek (ler) --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.55 --- Evalueren --- Geschiedenisonderwijs --- evaluatietechniek --- 072292.jpg --- geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- Pedagogie --- didactiek secundair onderwijs - evaluatie --- Pedagogie en didactiek --- Geschiedenis - vakdidactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- #BSCH: vak : geschiedenis --- #BSCH: vak: didactiek
Choose an application
Hoe bouw je een goede band op met je leerlingen?Hoe ga je om met storend gedrag in de klas?Hoe kun je ontspannen lesgeven?Het is niet gemakkelijk om als leerkracht het hoofd altijd koel te houden en in elke situatie de juiste beslissing te nemen. Soms neemt de spanning en chaos in de klas toe en raak je als leerkracht geïrriteerd of overweldigd.Relaxed voor de klas reikt een vijfdelig model aan waarmee je moeilijke situaties kunt aanpakken. De vijf bouwstenen - vertrouwen, observeren, installeren, stimuleren en corrigeren - leren je spanning detecteren, vermijden of verminderen. Zo breng je een positieve dynamiek tot stand in de klas.Aan de hand van anekdotes, opdrachten en speelse illustraties reikt dit boek handvatten aan voor herkenbare problemen. Of je nu pas in het vak staat of een doorwinterde leerkracht bent: met deze handige tips en een flinke scheut passie kun je de leerkracht zijn die je leerlingen verdienen.(Bron: www.lannoo.be)
Leerling-leraarrelatie - Conflicthantering ; onderwijs - Gedragsstoornissen ; onderwijs - Onderwijskunde. --- Leerling-leraarrelatie --- Conflicthantering ; onderwijs --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- Onderwijskunde --- 454.22 --- onderwijsstijlen --- lesgeven --- klasmanagement (ler) --- klaspraktijk --- Lesgeven --- 691 --- Onderwijsstijlen --- Pedagogie en didactiek --- gezag --- Conflicthantering --- Gedragsstoornissen --- Relatie leraar - leerling --- Klasmanagement --- Onderwijsstijl --- onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- lerarenberoep --- didactiek --- stress --- onderwijsvernieuwing --- School management --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- leren en onderwijzen --- Klassenmanagement --- Gedragsproblemen --- Stimuleren --- Pedagogiek --- observeren --- vertrouwen --- 371.3 --- Teacher education. Teacher's profession --- 371.213 --- 371.39 --- Gedragsprobleem --- klasmanagement --- pedagogiek --- KHM --- klasdynamiek
Choose an application
Niets is zo moeilijk als iets eenvoudig te maken Dit boek behandelt uitvoerig de meest courante termen uit de bouwkunde, bouwfysische begrippen, de stedenbouw en ruimtelijke planning, het bouwrecht, de vele bouwreglementen en aanverwante reglementering. Dit werk is geschreven voor al wie bij bouwen, plannen en onroerend goed betrokken is. Het is een standaardwerk: - voor hen die het moeten bedenken (architecten, ingenieurs, interieurarchitecten, stedenbouwkundigen, planologen); - voor hen die het moeten beoordelen (ambtenaren, rechters, juristen, deskundigen, commissieleden); - voor hen die het moeten doen (aannemers, uitvoerders, makelaars, projectontwikkelaars, landmeters). - en waarom niet, ook voor hen die iets verwachten, zoals de bouwheer of de opdrachtgever.
Bouwkunde. --- architectuur --- bouwtechnologie --- bouwkunde --- Environmental planning --- Architecture --- vakthesauri --- bouwmaterialen --- Civil engineering. Building industry --- Bouwkunde ; woordenboeken --- Stedenbouw ; woordenboeken --- Ruimtelijke ordening ; woordenboeken --- 72 --- 711 --- 711.4 --- 69 --- 699 --- 691 --- 349.4 --- 34 --- 030.8 --- 030.1 --- 72(03) --- Architectuur ; stedenbouw ; 21ste eeuw ; terminologie --- Bouwrecht --- Architectuur --- Ruimtelijke ordening --- Stedenbouw --- Bouwwezen --- Bouwtechniek --- Bouwfysica --- Bouwmaterialen (architectuur) --- Wetgeving --- Regelgeving --- Woordenboeken --- Encyclopedieën --- Lexica --- Architectuur ; encyclopedieën --- bouwwezen --- bouwen --- bouwrecht --- bouwproces --- planologie --- bouw --- bouwtechnieken --- bouwbedrijf, bouwvakken, bouwwezen --- PXL-Tech 2016 --- opleiding bouw --- compendium --- bouwwetgeving --- bouwvoorschriften --- materialenkennis --- Bouwen --- Planologie --- Bouwtechnologie --- Bouwkunde --- Woordenboek
Choose an application
Referentiewerk voor pedagogen en iedereen met interesse in het pedagogisch denken.. anthologie van meer dan 40 sleutelteksten uit verschillende pedagogische domeinen. basiswerk voor wie pedagogiek studeert, voor wie pedagogisch werkzaam is of voor wie interesse heeft in het pedagogisch denken. geschikt voor zowel academische als professionele master- en bacheloropleidingen die te maken hebben met pedagogische vraagstellingen. inspiratiebron voor leerkrachten, opvoeders, ouders en iedereen die werkzaam is in de pedagogische of sociale hulpverleningscontextPedagogische praktijken en instellingen zoals de school, het gezin, de universiteit, de zorg, en het jeugd- en volwassenenwerk ondergaan grondige veranderingen. Ze stellen de pedagogiek voor de uitdaging om met deze veranderingen zowel theoretisch als praktisch om te gaan. In Dat is pedagogiek vindt de lezer hiertoe de nodige inspiratie. In het boek worden de belangrijke teksten uit de westerse pedagogische traditie van de 20ste eeuw samengebracht, in Nederlandse vertaling en voorzien van een korte introductie en situering. Het zijn stuk voor stuk sleutelteksten die tot op vandaag betekenisvol en actueel zijn. Ze stimuleren en voeden discussies binnen de pedagogiek. Tegelijk vormen de verzamelde en vertaalde tekstfragmenten ook een handig referentiewerk voor wie pedagogiek studeert, voor wie pedagogisch werkzaam is of voor wie interesse heeft in het pedagogisch denken van de 20ste eeuw.bron: https://lup.be/products/108224
Pedagogie --- 431 --- pedagogie --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Pedagogische psychologie --- anno 1900-1999 --- pedagogie. --- 614 --- 37 --- naslagwerk --- kunstonderwijs --- onderwijs --- Historische muziekpedagogiek --- History of education and educational sciences --- Educational psychology --- pedagogiek --- Historische pedagogie --- Emancipatie --- Gelijkwaardigheid --- Curriculum --- Rechten van het kind --- Opvoeding --- Institutionalisering --- Straf --- Professionalisering --- Maatschappelijk welzijn --- Montessorionderwijs --- Freinetonderwijs --- Korczak, Janusz --- Sociale pedagogiek --- Orthopedagogiek --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- 37.01 --- Lerarenopleiding; Educatieve Master --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- MAD-faculty 20 --- onderwijs en opvoeding --- #gsdbP --- Historische pedagogiek --- Kinderrechten --- Onderwijs --- Straffen (sanctioneren) --- 454 --- overzicht --- onderwijskunde --- didactiek
Choose an application
Dit boek toont met concrete voorbeelden aan dat bepaalde vernieuwingen in het geschiedenisonderwijs niet alleen mooie theorieën zijn, maar dat ze ook haalbaar zijn in de concrete klaspraktijk. Het opent met een verduidelijking van wat het funderend uitgangspunt van historische vorming is. Vervolgens worden de fundamentele leerdoelen die hieruit voortvloeien theoretisch toegelicht en aan de hand van relevante en heldere voorbeelden geconcretiseerd. Verder wordt aangetoond hoe de onderzoekende methode het mogelijk maakt om de gestelde leerdoelen van historische vorming ook daadwerkelijk te realiseren.
Geschiedenis. --- Secundair onderwijs --- Didactiek. --- Didactics of secundary education --- Sociology --- Didactics of history --- Flanders --- geschiedenis --- geschiedenis, schoolvak --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- didactiek --- secundair onderwijs --- 456.6 --- 691 --- 485.610 --- 900.21 --- Didactiek --- Geschiedenis --- Historische kritiek --- Historische vaardigheden --- Leren leren --- Probleemoplossend denken --- 485.6 --- Documenten --- 485.6 ) Geschiedenis - Maatschappijleer - s.o --- geschiedenisonderwijs --- historische vorming --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- Geschiedeniswetenschap ; methodiek --- 485.55 --- Geschiedenisonderwijs --- geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- 94 --- 372.8 --- Pedagogie --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Pedagogie en didactiek --- Geschiedenis - vakdidactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- #BSCH: vak : geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Meer dan ooit tevoren worden er inspanningen geleverd om de kansen op werk van diverse groepen te vergroten. Dit moet leiden tot een evenredige participatie op de arbeidsmarkt van kansengroepen zoals vrouwen, ouderen, mensen van allochtone afkomst of mensen met een arbeidshandicap. Hoewel het vergroten van kansen om werk te hebben en te behouden een belangrijke eerste stap is, is het niet voldoende om over gelijke kansen op de arbeidsmarkt te kunnen spreken. Hiervoor moeten kansengroepen ook evenveel kans hebben op jobs die kwalitatief goed zijn. Gelijke kansen op de arbeidsmarkt draait met andere woorden om meer dan gelijke kansen op werk. Het gaat ook om gelijke kansen in werk.De auteurs brengen een systematische en uitgebreide bespreking van de kwaliteit van jobs en loopbanen van verschillende kansengroepen. In afzonderlijke hoofdstukken bestuderen ze de invloed van geslacht, leeftijd, etnische afkomst, het hebben van een handicap, scholingsgraad, gezinssituatie, financiële draagkracht en persoonlijkheid. Het boek brengt niet alleen feiten en cijfers samen uit internationale en nationale studies, het geeft ook voor iedere groep een genuanceerd overzicht van factoren die bijdragen tot hun moeilijkere situatie in werk. Zij staan daarbij niet enkel stil bij discriminerende processen en reële beperkingen, maar hebben ook aandacht voor processen die de werkende kunnen helpen om positieve doorgroeikansen te realiseren
Loopbaan. --- Minderheden --- Arbeidsmarkt. --- arbeidsmarkt --- loopbaan --- loopbaanontwikkeling --- discriminatie --- Personnel management --- culturele diversiteit --- Labour market --- Sociology of work --- diversiteit --- opleidingsprofiel --- Minderheden ; arbeidsmarkt --- Loopbaan --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- 657 Vrouwenemancipatie --- 668.3 Migrantenwerkgelegenheid --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Arbeidsmarkt --- #KVHB:Gelijke kansen --- Academic collection --- AA / International- internationaal --- BE / Belgium - België - Belgique --- 332.691 --- 658.300 --- gelijke kansenbeleid --- Gelijke kansen --- 331 --- 658.312 --- 658.312 Induction, deployment, promotion etc. --- Induction, deployment, promotion etc. --- 331 Arbeid. Labour economics. Arbeidseconomie --- Arbeid. Labour economics. Arbeidseconomie --- Evolutie van de arbeidsmarkt. --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- 331.6 --- PXL-Business 2015 --- personeelsbeleid --- Diversiteit --- Tewerkstellingskansen --- Arbeidsmarkt --- Vrouwen --- Gender --- Allochtonen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Arbeidshandicap --- Oudere werknemers --- Armoede --- Alleenstaanden --- Relatie gezin - werk --- Ondernemerschap --- Evolutie van de arbeidsmarkt --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- 323.1 --- 331-055.2 --- 331-053.9 --- arbeid van vrouwen - vrouwelijke arbeiders - werkende vrouwen - buitenhuiswerkende vrouwen - gelijke behandeling van man en vrouw --- arbeid van oudere personen - oudere arbeiders - bejaarde werknemers - oudere werknemers (zie ook 331.626-053.9, 362.6) --- Tewerkstellingskans --- Vrouw --- Allochtoon --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Alleenstaande --- Werk-privébalans --- Oudere --- Inclusie --- Maatwerk --- Gemeenschap --- Autochtoon --- School --- Buurt --- Kunst --- Poëzie --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Sociaal of eenzaam ? Rebels of braaf ? Ontdek hoe de jeugd echt is De mythes over de nieuwe generatie jongeren ontkracht. Feit. De nieuwe jongeren zijn anders. Maar zijn ze slimmer en sneller ? Of zijn ze liever lui dan moe ? Zijn ze traditioneler of net weer niet ? In hun toegankelijke en spitse stijl hangen Pedro De Bruyckere en Bert Smits een herkenbaar beeld op van de jongere van nu. Alles wat werknemers, leerkrachten en ouders moeten weten over de nieuwe generatie jongeren. Compleet met tips en aanbevelingen. Bron : http://www.boekenbank.be
Jeugd. --- Jeugdcultuur. --- jeugdpsychologie --- Age group sociology --- jongerencultuur --- jeugdsociologie --- jeugd --- jeugdmentaliteit --- Jongeren --- Jongerencultuur --- Maatschappij --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.7C131 --- #SBIB:316.8H12 --- 663 Jeugd --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- 308.4 --- jeugdcultuur --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 15 --- 201 --- 323 --- jongeren --- maatschappij --- Jeugd (werkende jongeren) --- Jeugdcultuur --- jeugdcultuur (ler) --- jongeren (ler) --- 113881.jpg --- Jeugd --- 691 --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- Welzijns- en sociale problemen: sociaal gehandicapten (thuislozen, bijzondere jeugdzorg) --- sociale groepen - jeugd --- Psychologie. --- Sociologie: algemeenheden. --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.8 --- Pedagogie en didactiek --- Youth --- Adolescence --- Social conditions --- 316.7 --- 304 --- Levenswijzen --- Beeldvorming --- 65.012.4 --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- cultuursociologie. Culturele context van het sociale leven --- Welzijnswerk 36 --- Psychologie --- Sociologie: algemeenheden --- Kinderpsychologie --- Sociologie --- Kinderen en jeugd --- Adolescenten --- Trends --- Ontwikkelingspsychologie --- #gsdbP --- Jeugdpsychologie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Kind --- Adolescent --- Trend --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Sociology of minorities --- Jongere --- 308.4. --- Beeldvorming. --- Jongeren. --- Jongerencultuur. --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag. --- jeugd. --- jongeren. --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen. --- Cultuursociologie: jeugdcultuur. --- Cultuursociologie. Culturele context van het sociale leven. --- Cultuursociologie --(algemeen). --- 433 --- opvoeding in de praktijk
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|